Emeklilik ve prim ödemek önemlidir.

Neden önemlidir?
-Belirli bir yaştan sonra kendi işini yapmıyorsan, zamanla fiziken yıpranacağından kolay kolay iş imkanı bunalamazsın.
- Kendi işini yapıyor olsanda belirli bir yaştan sonra yukarıdaki madde geçerlidir.
- Emekli olduktan sonrada çalışabilirsin.
- Herkes, uzun yıllar çalışmanın yorgunluğunu emekliliğinde atmak ister.
- Çalışmasan da sağlık güvencen vardır.
- Her ay garanti gelirin vardır.
- Belirli bir prim gün sayısından sonra çalışamayacak duruma düşersen erken emekli olma imkanın var.
- Vefat durumunda belirli bir prim gün sayısından sonra eşine yada çocuklarına, yada emekliysen yine belirli kişilere maaş bağlanma imkanı var.

Neden önemli değildir.
- Zenginsindir.
- Emekli olup eşin, çocuğun yoktur ve birkaç yıl içinde vefat etmişssindir.