Arkadaşlar bilenler bilir, geçinmek ve faturalarımı ödemek için içerik-makale üretiyorum ve içerik üretirken anlatılmak istenen şeyi karşıya iyi geçirebilmek için, giriş-gelişme-sonuç denklemini kullanıyorum. Bunu ortaokulda kompozisyon yazmak için öğretmişlerdi. Son zamanlarda fark ettim ki, çoğumuz konuşurken direk konuya dalıyoruz ve karşı tarafa tekrar tekrar açıklamalar yapmak kendimizi ifade etmek zorunda kalıyoruz. Bu olaylara sahip kişilerden biri de bendim, genelde ya yanlış anlaşılır ya da karşıya olayı iyi geçiremezdim. Bazen makale yazmadan önce makaleyi kafamda yazardım ve düşünürdüm, tabi bu durumda gerçekten yazıyormuş gibi düşündüğüm için kendimi ne kadar iyi ifade edebildiğimi gördüm ve konuşurken de bunu kullanmayı denedim. Özellikle yaşlı insanlarla anlaşamama sorununu ciddi oranda çözdü bu durum, ya da bir muhabbeti defalarca anlatmak zorunda kalmadım.

Unutmayalım ki, karşınızdaki kişi çok basit bir kelimenin dahi anlamını bilmeyecek kadar düşük düzeyde Türkçeye sahip olabilir veya teknik bir terimi farketmeden kullanmış bu nedenle anlaşılmamış olabilirsiniz. Sokak röportajlarında çoğu insanın cevap verememesi ya da yanlış cevap vermesinin nedeni yüzde 80 olasıklıkla kullandığınız bazı kelimelerin anlamını bilmemesinden kaynaklanıyor, yazının bitiminde bunu gösteren örnekler sundum. Bu yazıyı da belki bu durumu farketmeyenler vardır yardımcı olur amacıyla yazıyorum.


Örnek verelim hemen,

Misal diyelim ki crohn hastasısınız ve işyerinden izin almanız gerekiyor, nasıl açıklama yapacaksınız?

X Bey merhaba ben crohn hastasıyım çok ağrım var, erken çıkma şansım var mı? Bu açıklama çok yetersiz ve ikna edici değil.
ÖRNEK1
(X bey merhaba, ben crohn hastasıyım, bu hastalık sindirim sistemdeki organların herhangi birini tutabilen ve tuttuğu organda ciddi ağrılar yapabilen bir hastalık.) ( Doktora görünülmediği takdirde ameliyat dahi gerektirebilen ciddi komplikasyonlara neden oluyor, benimde şuan ağrılarım var ve doktora gözükmezsem sorun yaşayabilirim, ) (bu yüzden erken çıkabilir miyim? )

Her bir paragraf, sırasıyla giriş gelişme ve sonuç cümleciklerini ifade eder.

ÖRNEK2

Merhaba x hanım, yarın sınavım var da, erken çıkabilir miyim? ( YETERSİZ)

Merhaba x hanım, yarın sınavım var, not ortalamam ne yazık ki düşük ve bu sınava iyi hazırlanmazsam dersten kalma ihtimalim yüksek, sabaha kadar çalışmam gerekiyor, erken çıkabilir miyim? ( YETERLİ)

( MUTLULUK KELİMESİNİN ANLAMINI BİLMİYOR)

https://www.youtube.com/watch?v=JuSs...nel=komikpanpa

( Popüler ve Kültür kelimelerinin anlamını bilmiyor 2. kişi )

https://youtu.be/sGqUbVvQ920?t=21