aslında gıt ıle dosyalarını bır sunucuya gonderıyosun burda sunucu github ve git lab olabılır
vs code gıbı edıtorlerın cogunda yerlesık olarak gıt bulunur zaten
vscode kullanmadıgım ıcın yerını bılmıyorum
bunu otomatik hale getirebilirsin tabiyki ama bana sorarsan once gite alıs bıraz
daha sonra bunu otomatık yapmak kolay oldugunu farkedersın