Genelgeler vatandaşı ilgilendirmez diye bir şey yok, genelgeler herkesi ilgilendirir. Hukuka aykırılığı bir mahkeme kararına dayanana kadar vatandaşlar genelge ya da yönetmeliklere uymak zorundadır.
Beni temel hak ve özgürlüklerimden mahrum bırakan genelge hukuka aykırıdır zaten. Belediye hizmetlerinden yararlanmakta benim temel hak ve özgürlüklerimden.