Şükredin denilmiş, şükür bu halimize.
Bugün 3 ekmek alıyoruz, şükür.
Ama sadece şükrettiğimiz için aldığımız ekmek seneye 1.5 ekmeğe düşecek,şükür buna da diyeceğiz bu mantıkla.
Sonraki sene 1 ekmek dahi alamayacaksın, ''şükret'' diyecekler yine de.

4 kişilik bir aile günde sadece ekmek yese günlük 4 ekmek aylık 300 TL tutuyor.
Bir peynirin kgsi 90-100 tl arası.
Zeytin 40-50 tl arası.
Peynir ekmek zeytinle bile yaşamaya çalışsa aylık 600-700 tlden fazla gıda masrafı var o ailenin.
Kira
Doğalgaz veya ısınma masraflarını saymıyorum.
Fakirsin ve sobalı evde oturuyorsun, 1 ton kömür fiyatı 3100 TL 1 ton odun fiyatı 700-800 tl arası.
Üşüyeceksin tek odayı ısıtacaksın soba ile ama şükredeceksin öyle mi?
Doğada hayatta kalma filmlerinde bile daha fazla olanak var en azından dağda odun felan toplayıp yakıyor ısınıyor insanlar.

İnsanlar dayanmaya çalıştıkça sırtına vuruyorlar, dişini sıktıkça daha da fazla vergi, zam geliyor.
Nereye kadar? Lütfen empati kurun yani yetti artık sizin çarkınız dönüyor diye ülkenin batışına seyirci kalıyorsunuz, hadi seyirci kalın eyvallah ama bari durumu normalleştirip savunmayın, üste çıkmaya çalışmayın.

Gerçekten çevremde bu düşünceye sahip herhangi bir insanoğlu bırakmadım, 30 yıllık dostum bile olsa engelleyip geçiyorum artık o kadar tahammülüm kalmadı.
Şu duruma vicdanı sızlamayan insanlarla dostluk bağı bile kurmam bu saatten sonra.