Rızkı veren Allah. Afrika dakiler açlıktan ölmüyorsa, bizi tüketen şey açlık değil alıştığımız tokluk olacaktır. İnsanlara ve kendime bakıyorum eğlenmeyi zaruri ihtiyaç gibi görüyoruz artık.
Kapitalizmin dayattığı düşüncelerden sıyrılıp asıl meselenin para, gösteriş, tüketim olmadığını anlamamız gerek. Elimizdekilerin gitmesi, istediklerimizi gereçekleştirememek bizi üzebilir bir derece ama bunu kaygı haline getirmek bağımlılık göstergesi bence. Geleceği garanti altına almak diye de bir şey yok, Steve jobs günde milyon milyon harcasa bitiremeyeceği servetinden 5 kuruş götüremedi, milyar dolarlar bile geleceği sigortalayamaz. Belki de bu kaygılar maddi şeyleri düşündüğümüz kadar manevi şeyleri düşünmediğimiz için oluyor, yanlış yere odaklandığımız için çözemiyoruz.