Bu makaleyi yazan elleriniz dert görmesin.
Çok güzel ve önemli konulara ayak basmışsınız.

Örnek vermek gerekirse çalıştığım şirkette sözde yazılım mühendisi arkadaşlar web sitede bir form kayıt oluşturamıyorken 2 yıllı elektronik mezunu ben sıfırdan profesyonel e-ticaret yazılımı yazabiliyorum.
Dediğiniz gibi şirketler bölüme okula vs. bakmak yerine bu işi bilen herkese bakıp, test edip işe alsaydı durumlar daha farklı olabilir di bence