Merhaba genetik olarak aileden gelen katarakta sahibim daha önce 3 defa sağ gözden ameliyat olmuştum 10 yıl önce. 10 gün kadar öncede kartal eğitim araştırmada sol gözden ameliyat oldum. Ameliyat öncesi görme derecem %50 idi. Ama telefonu v.s çok yakından okuyabiliyordum. Hocanın tavsiyesi üzerimede devletin karşılamadığı özel bir mercek aldık ve ameliyatta takıldı. Ameliyat aonrası artık hiç okuyamıyorum gibi. Yazıları v.s çift görüyorum. 1. Haftada muayene oldum. Hova herşey çok güzel ameliyat çok başarılı v.s geçti dedi. Ben okuyamıyorum dediğimde önce şok oldu sonra göze zaman v.s tanıyalım ginilerden konuştu 2 hafta somrasına ramdevu verdi. Bu yazıyı bile çok zor yazıyorum. Umarım gözüm düzelir ve yazıları okaya tekrar başlayabilirim.
Edit: hepinize iyi dileklerinizden dolayı teşekkür ederim. Hemen hemen 1 ay olmak üzere ameliyat olalı. geçenlerde ankarada bulundum ve yıllar önce sağ gözden ameliyat olduğum hekimlerden 2. bir görüş alma fırsatım oldu. kendileri ameliyatımın güzel geçtiğini gördüklerini ve merceğimin tam ortaya mükemmel şekilde yerleştirildiğini söylediler. En önemlisi ise doğru bilgilendirme yaptılar; kullanılan mercek kararı çok doğru dediler bizde olsak onu önerirdik dediler. yalnız ben yanlış anlamışım. Benim anladığım bu mercek bana 0dan 70 cm me kadar rahat okumamı sağlayacaktı. Oysaki tam tersimiş yani bu mercek yakını değil uzağı çok iyi görmemi sağlayacak özellilte mercekmiş. yakını gözlük ile görebilirmişim nitekim öylede oldu. şuan herşey çok iyi göz iyice oturdu uzağı eskiye nazaran daha iyi görüyorum bugün yapılan muayene sonrası gözlük numaramada karar verildi gözlüğümüde aldım ve yakınıda muazzam görüyorum. yani korktuğum gibi olmadı şükürler olsun.