Arkadaşlara katılıyorum. Süper lise mezunuyum kelime diye diye anamızı ağlatmıştılar 4 sene boyunca faydası çok oldu. Tavsiyem öncelikle kelime ezberlemelisin. Biz eskiden yemek masasına yatağın kenarına ve tuvaletin kapısına her hafta yeni kelimeler asar ezberlerdik. Film konusuna gelince, kelimelerin doğru okunuşlarını aksanını vs altyazı ingilizce ve sesi de ingilizce olacak şekilde daha sonra oturtabilirsin. Ama kelimelerin türkçe karşılıklarının ne olduğunu bilmezsen, sadece dinlemiş olduğun hey whats up man lafı havada kalır. Çünkü bu kelimelerin karşılığı henüz beyinde yok. Ve bir bağlantı kurulamaz. Mesela welcome kelimesini ezberledin neymiş hoşgeldin. Adama filmde diyecekler ki teşekkür ederim - karşılığında You're welcome diyecek. Anlayacaksın ki konuşmanın genelinden burada bu sözcük bu anlamda değil. Gibi. Pek oturdu mu bilmiyorum ama kelime ezberi olmadan altı boş yani. Gramer bilgisini en sona sakla. Yok geçmiş zamanmış yok geçmiş ama etkisi devam eden zaman imiş bunları akademik bir metin yazmayacaksan kullanan dahi yok sokakta. Asıl işi kelimeler sözcükler yapıyor zaten. Sıralaması önemsiz. Ezber yap ezber