Eğitim seviyesi Devlete bağlı olan genel üniversitelerde kötü durumdadır. Ya öylesine derse gelen hocaların olacaktır, ya 50-70 yaş aralığında programlama dilleri eskide kalmış yaşlı hocaların olacaktır. Genellikle giriş seviyesi işlenir bırakılır. Bilgisayar Müh. bölümlerinde de dahil bu durum.

Devlette işe girmeyi düşünüyorsan boş 4 yıllık okuyabilirsin. Özel sektör yaptığın projelere vs. bakıyor. Programcılık okuyacaksan iyi bir üniversite üzerinde okumanı öneririm.
DGS ile bilgisayar müh. geçiş yapabilirsin bu çok zor değil. Bu sene DGS gayet kolaymış.
Bilgisayar müh. geçersen temelin olur ama tekrardan üniversiteye başlıyor durumuna düşeceksin. Senin matematik dersin vs. derslerin kafadan sayılmayacak. Normal derslerinde %80 sayılmayacak. Hazırlığı olan ing. bölüme geçersen kafadan 4 sene, türkçe öğretim yapan bi yere girdiğinde 3 sene okursun.

Kısaca sana önerim; DGS için gitmeyi düşünüyorsan çok önermem. Bölüme başladığında ne kadar bilgisayar temelin olursa olsun %100 dersi biliyor olsan bile sorunlu, adaletsiz hocalarla karşılaşma durumun olacak. Büyük ihtimalle programcılığı bitirene kadar okuldan soğursun.