Öncelikle ben av yapacağım diyorsan 12kalibreden şaşmayacaksın alacağın tüfeğin kalibresi 12 bu ok 2. Olarak tek kırma veya cifte yeni başlayan insanı kesmez size şarjörlü av tüfeği lazim 3 mermi koyarak ava gideceksiniz (2+1) fazla mermi yasak 3. Olarak av tüfeğinde 3 baba marka var Türkiye'de huğlu derya bora benim önerime gelirsek hem ucuz hemde sağlam olmasi dolayısı ile bora barak br99 öneririm ha az daha param var diyorsaniz derya mk12 öneririm ayrıca üst taraftaki Duyar kasan arkadaşlara bir çift lafım var hangi hayvanın hangi aylarda avlanabileceği bellidir komisyon bunu açıklar avlak sezonu başlar ayrıca av doğayı korur Türkiye'de 3 sene domuz avını yasakla taksimde domuz sürüleri gezer domuz öyle bir hayvandir dehşet doğurur keza tavşanda aynı şekilde yani bu hayvanlarin avlanmasinda zarar yoktur tabiki sezonunda avlanmalı ayrıca duyarci arkadaşlar hiç balık yemiyor galiba ziraa balığın ağzına çengeli takip can çekiştirerek öldürüyorsunuz amma velakin 12 kalibreyle burulan bir kuş 2sn yaşar sadece neyse söyleyeceklerim bu kadar
Şarjörlü tüfekler hem ağırlıkları hem de hızlı doluma elverişli olmamaları nedeniyle av için pek uygun olmaz diye düşünüyorum. Boru tip şarjöre sahip yarı otomatik modeller daha uygun olacaktır, 12 gauge ve gazlı sistem bir model tercih edebilirsiniz.