gunwebportal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Banka hesabından otomatik stopaj kesintisi şeklinde uygulanacağını okuyorum. %20 kesilecek, gerisi çekilebilecek sanırım
Yurtdışı gelirlerinin hizmet ihracı olduğunu dikkate almadan yapılacak bir değişiklik karmaşa yaratır. Zaten gelir vergisi %20 civarlarında. Ben defterde bu parayı getirmek için yaptığım giderimi maliyet veya amortisman gideri olarak gösterip net karım üzerinden gelir vergisi ödüyorum. Şimdi devlet beni yaptığım işi youtuberler ile aynı kefeye koyup, yurtiçi faaliyet gibi değerlendirip üstüne bürüt karım üzerinden stopaj keserse işler karışır. Uygulama, yazılım veya web üzerinden eser yaratıp yurtdışı gelir elde edenler bu hak kaybı nedeniyle sistem dışına çıkmak zorunda kalır. Ayrıca böyle bir durum devletin kendi mevzuatları arasında tutarsızlığa ve hukuk karmaşasından neden olur.