Bir yakınım için benzer bir olayda izlenen adımlar şöyle:

Baba evladını mirastan mahrum bıraksa bile kanunen evlatların saklı payı vardır ve kalacak mirasın 1/2 sini mahkemeye başvurarak alır. Bunu da engellemek için yaşanan olayın delilleri ve aileden olmayan en az 2 şahidi ile birlikte bir notere giderek tam teşekküllü hastanelerden alınmış sağlık raporuyla, ölünce mirasın nasıl dağıtılacağı hazırlanır ve noterin kasasında muhafaza etmek üzere herkes tarafından imzalanır ve bırakılır. Kişi ölünce mirastan mahrum bırakılan evlat mahkemeye başvurursa noterden evrak talep edilir ve mahkemeye sunulur. Veraset ilamı da buna göre düzenlenir.

Burada yazdıklarım avukattan öğrendiğim kadarıyla aklımda kalan bilgiler ve uygulamalar. Kanuni diğer ayrıntıları ve detayları bilmiyorum.