Okul okumanın asıl sebebi aslında öğrenmek değil öne geçmektir. Bir çok iş veren diplomaya, karneye, sertifikaya bakmaya başladı çünkü dışarıda olan insan sayısı fazla. Sen gidip lise 1 terkim dersen iş veren sana pek iyi gözle bakmaz he "Lise 1 terk insanı alan güzel insanlar var mı ?" dersen tabi ki vardır ama maalesef sayı az. Bundan dolayı aslında zorunlu bir hale gelmiş durumda. Bir doktor veya mühendis olmak istersen okulu terk edip olamazsın maalesef. Kısaca sistemin dayattığı zorunluluklar yüzünden okul okuyoruz.