oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Eğer kurumsal yapıda ve yüksek bütçeli düşünüyorsan ASİC cihazlar mantıklı oluyor. Toplu alım yapıp uygun fiyata alabilirsen.

GPU ile mining yaptın garanti dışı kaldı olayı gereksiz bir korku. Türkiye'de hangi kart mining yapıldı diye garanti kapsamı dışında kalmış çok merak ettim. Sana bu bilgiyi veren bir şehir efsanesi söylemiş.

Ben uzun zaman mining yaptım. Asic cihazda kullandım (S7'leri) ve aynı dönem R9 390larım ve RX470'lerim vardı. RX470'lerin ikinci eli hala satabiliyorsun. Ama asic cihazların 2 yıl sonra ne alıcı bulursun ne de verdiğin paranın karşılığını verir sana. Asic cihaz alacaksan 6 7 ay sonra yenisi çıktığı gibi eskisi satıp hemen donanım yenilemen gerekiyor. Yoksa elinde çöp olacaktır.

Yani özet olarak bana sorarsan ve bu işin acemisi biritsen kesinlikle GPU ile başlamanı tavsiye ederim.
aslında hatrı sayılır bir rakamla başlamayı düşünüyorum ama 6 ayda bir sistemi yenilemektense o bütçe ile GPU Alarak sisteme takviye yapmak sanırım daha mantıklı.. Teşekkürler.