Merhaba,
Doktorlar Türkiye'de yoğun olarak panik atak ile anksiyete atağını karıştırıyorlar. Öncelikle panik atak olup olmadığından emin olun. Psikiyatrist olmadan ilerlemeniz çok zor. Bir profesyonelin size uygun olan ilaçları yazması, ilaçların yetmemesi durumunda daha güçlülerini yazması gerekir. İlaç almanız sizi tedavi etmez. Aynı zamanda psikoterapi görmeniz gerekir. Bazı durumlarda farklı tedavilerde uygulanabiliyor ancak bunların hepsi kişiye özel konulardır. Yani, bir kişinin yaşadığı atak ile abinizin yaşadığı atağın tedavisi aynı diye düşünmeyin. Kişinin tedaviye verdiği cevap ile, kişinin tetiklenme nedenleri de birbirinden farklı şeylere bağlıdır. Kısacası, konu tekil olarak hastanın kendisi ile doktor arasında değerlendirilmelidir.
Panik atak ile anksiyete atağını 2 biçimde ayırabilirsiniz birbirinden;
Panik atak: Karşınıza bir anda aslan çıkarsa vücudunuzun vereceği tepkiye benzer.
Anksiyete atağı: Bir yere girmeden önce vücudunuz o yere gireceğini kurgulamaya başlar ve kendisini bir şeyler olacak düşüncesine şartlar ve bir süre sonra bir şeylerin oluşmasına olanak sağlar. Anksiyete atağı, panik atakla birlikte görülebilir.
Tecrübelerime nazaren yazıyorum. Bir doktor değilim. Bir doktoru dikkate almanızı kesinlikle öneririm. Ve size yapılmaması gereken bir şey söyleniyorsa, mutlaka ve harfiyen yerine getirmelisiniz.
Umarım işinize yarar