Konu sahibinin izniyle bir soru sormak istiyorum. Örneğin ingilizce bir site açtım içerik giriyorum ve adsense ile gelir elde etmek istiyorum döviz cinsinden gelir elde etmek için adsenseyi nasıl açmamız gerekiyor ? yani Türkçe adsense hesabı açıp siteye koysak oluyormu? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Merhabalar;
Türkçe Adsense hesabı ile İngilizce yada farklı bir dilde site açarsanız ve gelir elde etmeye başlarsanız hesabınız Türk Lirası üzerinden olması sebebiyle ilgili ülkenin para biriminden TL'ye çevrilerek hesabınıza yansıyacaktır. Yani, adsense hesabı ile site dili arasında bağ olmasına gerek yoktur. Örneğin, ingilizce siteden 1 dolar değerinde tıklama aldınız. Hesabınıza 1 dolar değil yaklaşık 8.5 TL bakiye görünecektir. (Kur değerine göre değişebilir.) Zaten, İngilizce site ile yalnızca dolar yada euro kazanmazsınız. Birçok ülkedek ziyaretçi çektiğiniz için birçok farklı ülkenin para biriminden gelir elde edersiniz ve kur farkına göre hesabınıza TL olarak yansır.
O halde neden İngiltere / Almanya adsense hesapları satılıyor yada tercih ediliyor diye düşünebilirsiniz. Burada ki etken vergiden kaçınmak için yapılan işlemdir.