4,5 lira sokakta açık süt istanbulda. 4 tl ye veren de var. 7 litre sütle (30 tl yapar )1,7 kilo peynir çıkıyor. 15 tl ye maya aldık. sütü kaynatıp biraz ılıtıp 1 çay kaşığı katıyoruz bir saat bekletip biraz daha tüpün üstünde ısıtır gibi yapıp 3 saat daha bekletiyoruz. sonra keseye atıyoruz hepsini suyu süzülüyor. kalanı metal süzgecin üzerine keseyi koyup üzerine taş ya da tenzereye su koyup üzerinde sabaha kadar bekletiyoruz suyu iyice süzülüyor peynir sertleşiyor. onu da dilimleyip biraz tuzlayıp tuzlu suyla dolu bidonda bekletiyoruz bir hafta 10 gün sonra yiyebilirsiniz. hemen olmuş taze peyniri çok yemeyin zehirler denir o yüzden biz tazeyken fazla yiyemiyoruz korkudan
tamamen katkı maddesiz süper peynir malesiyorsun 20 25 liraya kilosunu ortalama. ilk zaanlar biz iyi yapamıyorduk şimdi delikli çok süper olmaya başladı . yapa yapa uzmanlaştık yani. şiddetle tavsiye ederim. youtube videoları var. yazması çok uzun gibi ama yapması gerçekten basit.
evde yapamadığımız zaman sadece tulum peyniri alıyoruz biz sanki en az katkısız o gibi geliyor satılanlar arasında.