Turkiyede soyle bir deyiz var hocam; "PHP ile istedigim isi cikaryabiliyorum." Yazilim gelistirme boyle bir sey degil hocam. Standartlar var, prensipler var, dizayn paternleri var. Yani adam Laravel'i ogrenecek Eloquent ve Blade kullanacak belki arada Service Provider da kullanir ama Interface nedir Abstract nedir, Factory nedir dependency injection nedir bir haber olarak is yapacak .
Once bunlari teoride ogrenecek ki sonra pratik yaparak nereden interface nerede abstract class kullanacak onu tecrubesini kazanacak.
haklısınız belki ama yeni yazılım öğrenicek bir insan CRUD işlemlerinden basit session işlemlerinden başka birşey yapamıcak belki aylarca belki yıllarca bu düzende sabit olduğu yerde sayarak php'yi bildiğini sayıcak ben laravel yada framework kullansın diye illede diretmiyorum fakat php'de başlangıç seviyesinde ne oop nede mvc bir proje geliştirir nede kaynaklardan birşey anlayabilir. Şuan neredeyse tüm yazılım dillerinde bir MVC'leşme çabası var ekip çalışmasına ve projelerde kodların okunabilirliği iyileşmesi için gelişmeler sürüyor. .NET'de MVC core desen yine aynı yapı PHP'nin frameworkleri desen yine aynı yapılarda düzende gelişiyor bu arkadaş düz php öğrensin temel düzeyi öğrensin. Ama sonradan o spagetti kod bilgisiyle kusura bakmayında ajanslar'da yazılım firmalarında dalga konusu olur ki zaten php dili şuan popüler teknolojilerde çok fazla sevilen bir dil değil popülerliğini yitiriyor kullanım alanı TR'ye göre fazla olsada global anlamda php alay konusu olan bir dil gibidir. Stackoverflow istatistiklerinede bakabilirsiniz. Arkadaş istediği yazılım dilini öğrenmekte özgür fakat 15 yıl önceki kara düzen php'yi öğrenerek de kusura bakmayın da bir kariyer beklemesin...