hocam tamam oop ve mvc yapısı öğrenmesi gerekli framework'e tam hakim olabilmesi için fakat adam da framework kullanıyor diye gelişmiş e-ticaret yada crm yazmıcak basit basit yapıyı öğrensin mimari dışına cıkmadan controller model view gibi yapılarla iç içe çalışmayı öğrensin zaten spagetti kod yazmanında önüne geçmiş olur. Bende düz php'de çok iyi değildim proje cıkartabiliyordum fakat expert değildim laravele hep ilgi duydum sürekli eğitimleri izlerdim öğrendim şuan yazılım ofisinde çalışıyorum full laravel proje çıkarıyoruz varolan projelerimizi geliştiriyoruz her geçen gün. Yazılım dediğin şey proje geliştirdikce sürekli kodlarla iç içe ve araştırmaktan gelişen teknolojiyi takip etmekten geçiyor. Öğrenme ve gelişme durumu kişinin azmine ve hırsınada bağlıdır kimi 5 ayda öğrenir kimi 5 yılda ama önemli olan bol bol pratik ve proje geliştirmekten geçer. Video izlemek size sadece teoriyi öğretir teoriyi pratiğe dökmezseniz belli bir zaman sonra aklınızdan uçar gider o bilgilerde..
Pure PHP ve Spaghetti PHP kavramlari cok farkli. Spaghetti kodda hic bir yaklasimi takip etmezsin. header.php footer.php yapip gecersin. Pure PHP genelde framework kullanilmayan sistemlere icin kullanilan bir tabir ama demek degildir hic bir yaklasimi takip etmiyorar. Pure PHP ile gelistirme yaparken de PSR, SOLID ve Design Patter gibi konulara dikkat edebilirsiniz. Framework kullanmak onemli tabii ki fakat framework'un nasil calistigini bilmek de onemli. Bunlari niye diyorum, bu gozler namespace nedir autoload nedir bir haber olup contoller icine include yapan gordu

.