Tartışma çıkarmak istemem ancak bugün itibariyle Kartal maalesef Pendik'ten güzel, şöyle bir 27-28 sene önce Pendik daha güzeldi.
94 sonrası sahilin doldurulması, aldığı aşırı göç, saçma yapılaşma, yerlilerin kendi içlerine çekilmesi ve eski komüne dahil olmaması, Sultanbeyli Samandıra Sarıgazi Tuzla gibi yerlerin aşırı kırsal ve gelişmemiş
insanlarının (Daha doğrusu halen İstanbul'a adapte olmamış insanların) en yakın yer olması sebebiyle sürekli Pendik'e gelmeleri, Batı Mahallesi, Burun ve Ada tarafında genç kalmaması ve oturan kesimin bugün itibariyle 75+ yaş üzeri olması, Sapanbağları'nda oturan göçmen komşularımızın ev ve arsalarını kat karşılığı vererek bir anda parayı vurmaları sonrası kendi mahallerine yabancı doldurup asimile olmaları, sağ olsun Erol KAYA ve Salih Kenan ŞAHİN'in ilçeyi parsa parsa bölüp peşkeş çekmesi ... (Öyle ki özel makam şoförlerinin bile koca koca tesis ve kafeleri var bugün Pendik'te) gibi sebeplerle. 1993 senesinde 20-30 yıl ileride olan Pendik bugün 2021 de 1970 senesini yaşar durumda...