Alacağım ürün Amerikan markası, Çin üretimi ürünlere kıyasla kaliteli ve biraz pahalı bu yüzden Aliexpress'te satan yok sanırım. Yine de iyice bakayım, olmazsa Amazon'dan alırım.
Peki sizce tahminen 100 dolarlık ürüne ne kadar vergi vs. öderim?
25 dolarlık bir ürüne 50 tl ödemiştim, 35 dolarlık başka bir ürüne de 18 tl ödemiştim. Sebebi satıcı 5 dolar yazmış kutuya (3 ay önce) Çalışan kutunun üzerindeki fiyata inanır ise o tutar ile fiyatlandırmakta, inanmaz ise açıp aliexpress'e benzer ürünlere bakıp fiyatlandırıyor. Kanuna göre ödediğimiz tutar üzerinden vergilendirmek zorunda, yanlışlık olduğunu düşündüğünüz zaman itarazda bulunuyorsunuz. Onlar şüpheli olduğunu anlar ise ürünü gümrükte bekletip sizden belgeler istemekteler; ürünün satış sayfası, alış yapılan panelin ekran görüntüsü, kartan çekilen tutar vs ÖTV eklenirse çok çok acayip bir fiyat çıkmakta, yaklaşık yüzde 50 gibi yani max 50 dolar gibi ama personel fiyata ikna olmaz ve benzer bir ürünün fiyatı daha fazla ise o zaman daha fazla gelir.