türkiye için konuşuyorsak en iyi eğitim veren en iyi öğretmenlerin olduğu liselere bak bakalım kaç tanesi üni sınavında derece yapıyor mesela ilk 1000/10000 gbi bakarsan %95 i hem imkanları çok zayıf olan hemde ücra okullarda eğitim almışlardır.bir şeyi anlamadan ve araştırmadan laf olsun diye cevap yazılmaz.
Dediğinizin bir çoğunu yanlış buluyorum tabiki buradaki önemli olan öğrenci fakat bir öğrenciyi iyi yapacak kişide öğretmendir. Eğitim ne kadar iyi olursa öğrenci o kadar iyi öğrenir. 40 tane öğrencinin dersi anlamama nedeni belkide eğitim sistemidir çünkü bu tür öğrenciler hiç bir zaman değer görmeyip bir kenara atılmıştır en kötü öğrenciyi bile bazı derslere çok aktif katıldığını gördüm yani methodlar ve sistemler ne kadar iyiyse öğrencide o kadar iyi olur

tabi yanında öğrencininde çabalayıp emek göstermesi gerekiyor.