SinanOzdemirphp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Aşı olmayan insanlardan daha çok aşı olan insanlar korkuyor!
Madem aşı oldunuz neyden korkuyorsunuz? Özgürlük denilen bir şey var. İsteyen olur isteyen olmaz.
Aşı olup da covid yakalanıp ölen akrabam var. Aşının faydalı olduğunu düşünüyorsanız korkmanıza gerek yoktur.
Ben kendi adıma cevap vereyim sorunuza; ailemdeki tüm genç yetişkinler ve orta yaş grup çift doz biontech aşılarını oldular, aile büyüklerimizin de bir kısmı 3 sinovac, bir diğer kısmı 2 sinovac + 1 biontech oldular. Onlar adına benim hiç bir korkum yok. Hala içimizden birinin hastalığa yakalanma ihtimali olabilir. Hastalığı ağır geçirme ve hatta ölme ihtimalimiz bile elbette mevcut ama biliyorum ki şu an eskisine nazaran kat be kat daha düşük bir risk. Bu kadar küçük bir risk de beni fazlaca korkutmuyor ancak kendi hayatımdan çok değer verdiğim biri 13 biri 10 biri diğeri de 4 yaşında üç insan var hayatımda. Aşılar onlar için henüz onaylanmadı. Ve eylül ayında okulların açılmasını umuyorum.. ve aşı karşıtı, bilim karşıtı insanlardan bir tanesi sebebiyle, bu virüse karşı gençlikleri dışında bir savunma mekanizması olmayan çocuklarım zarar görecek diye ödüm kopuyor. Yani bunu akıl etmek bu kadar zor mu ki bu soruyu sorabiliyorsunuz? Bencilce düşüncenin temeli direkt olarak bu soruya bile yansıyor.. İnsan sanki sadece kendisi için endişelenebilir bu hayatta..!!

Yarın bir gün aynı insanlar, çocuklarınıza polio aşısı yaptırmamaya karar verecek olursanız mesela o zaman ne olacak? Dışkı yoluyla bulaşan ve okul tuvaletlerinden oluk oluk yayılması mümkün, ölümcül bir virüsün yayılmasına da mı izin vereceğiz? Diyeceksiniz ki çocuk felci aşısı bilmem kaç yıldır yapılıyor.. sanki o da ilk tur birilerine uygulanmamışçasına..Polio aşısı 60 küsur yıl önce bulunduğunda hem de bugünkü kadar güvenilirlik testlerinin geniş kitleler üzerinde yapılamadığı dönemlerde tatbik edilmeye başlandığında insanlar bugünkü kadar karşı çıkmış olsalardı, bugün pek çoğunuzun adını bile duymadığı bu virüs yüzünden milyonlarca çocuk kaybediyor olacaktık. Bilime biraz güvenmek zorundayız. Her şeyden huylananlar keşke gözümüzün önünde altımızdan aldıkları pantolonumuzdan huylanarak kullansalar bu özelliklerini.. Bilim din değildir elbette sorgulanmalıdır ama sağdan soldan gördüğünüz gazete haberleri ile değil gerçek kaynaklar ile.. İki seçenek var, ya bilimsel bilgiyi bilimsel kaynaklardan araştırarak yeterli bilgiye sahip olup karşı argüman sunarsın ya da bilmiyorsan, bilenlere biraz güvenirsin.. aşı karşıtlarının %99.9'unun herhangi bir ağrı kesicinin ya da her sabah kullandıkları mide koruyucu ilacın içinde ne olduğunu bir günden bir güne merak edip bakmadıklarına yemin edebilirim..