Aşı olmayan insanlardan daha çok aşı olan insanlar korkuyor!
Madem aşı oldunuz neyden korkuyorsunuz? Özgürlük denilen bir şey var. İsteyen olur isteyen olmaz.
Aşı olup da covid yakalanıp ölen akrabam var. Aşının faydalı olduğunu düşünüyorsanız korkmanıza gerek yoktur.
Konu içeriğinden bağımsız olarak bir yanlıştan bahsetmek istiyorum. Salgınlarda aşılama işlemi virüse karşı toplumun büyük bir çoğunluğunun bağışıklık kazanmasına yönelik yapılır. Gene virüse yakalanabilirsiniz fakat yüksek ihtimalle bağışıklığınız olduğu için daha az semptomla atlatırsınız. Buna istinaden öksürüksüz, hapşırmadan atlattığınız bir hastalık, elinden yayılma yollarını aldığınız için yayılamaz. Delta veryantıyla birlikte toplumun ancak %70-75'inin aşılanmasıyla virüsün yayılım hızının gerileyerek yok olacağından bahsediliyor. Yakın tarihte bazı salgın hastalıkların aşıyla birlikte tamamen yok edildiği de biliniyor, isteyen bu hastalıkları araştırabilir. Şunu da belirteyim, ben a b c aşısı demeden sadece aşılamanın öneminden bahsettim. Tıpta herhangi bir uzmanlığım yok fakat bunları bilmek atla deve değil. Özetle toplumun çoğunluğunun aşı olması > toplum bağışıklığı > virüsün yayılamadığı için zamanla yok olması