dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Aynen bende böyle düşünüyorum.
1 trilyon galaksi ve her galaksiyede 100 milyar üzerinde güneş ve buna bağlı gezegenler var.
1 trilyon galaksi olsa ve her galakside 1 trilyon gezegen olsa, 1 trilyon x 1 trilyon kadar gezegen sayısı oluyor.
Hiç mi canlı türü yok bu gezegenlerde.
Matematiksel olarak imkansız bence. En az 100 milyon gezegende canlı vardır benim tahminime göre
Tek hücreli organizmaların oluşması için belli başlı koşullar var, bunun tek örneği dünya olamaz. Dünyaya benzeyen boyutları farklı onlarca gezegen var. Bu organizmalar oluştu ise zamanla tür çeşitliliği mümkün bence. Çünkü dediğiniz gibi milyonlarca gezegen var hepsinde farklı gazlar koşullar mevcut ve her şeyin anahtarı zaman akıp gidiyor. Dünya dışı yaşamın varlığına kesinlikle inanıyorum ama gezegenler arası seyahat yapacak teknolojiye erişilmesi ve o kadar ışık yılı mesafenin kat edilmesi iki taraf için de pek mümkün gelmiyor. Benim asıl merak ettiğim şey uzaylılar gerçekten varsa oluşturdukları bir medeniyet var mı, yoksa hayvanlar gibi sürüler halinde mi yaşıyorlar. Ne kadar zekaya sahipler, tehlikeli yetenekleri var mı? Bulundukları ortam değişince o ortama adapte olabiliyorlar mı? Başka türlerle ya da gruplarla (kedi-köpek örneği) etkileşimleri nasıl? İnsanlıktan daha gelişmiş türler var mı? Nasıl ürüyorlar? Ne ile besleniyorlar? Nasıl iletişim kuruyorlar? Kendi buluşları var mı? Ve daha nicesi.

Uzay konusunda çok meraklıyım, evren uçsuz bucaksız olduğu için keşfedilmeyi bekliyor. Uzay madenciliği ve kolonileşme dönemlerine ömrüm yeter mi bilemiyorum ama belki ihtiyarladığımızda "vay be bu günlerde mi gelecekti" deriz.