Neden sorusunu kendinize sorun. O kılmadığınız vakit için diyorum. Önce "Neden namaz kılmalıyım"; sonra "pekiyi ben bu namazı neden kılmadım, neden kılmıyorum?" Mantıklı bir cevap bulursanız kılmayın (bulamazsınız manasında dedim; kılmayın manasında değil).

Namazı kılmak istemediğinizde yine de Allah emrettiği için kılmak çok kıymetli.

Din ile aranızın daha sıcak olması için namazlarınızı camide kılmaya çalışın. Camilerdeki belirli vakitlerde olabilen sohbetlere katılın, bunlara devam edin. İnanın o namazı kılmamak için hiçbir sebebiniz, sıkıntınız, soğukluğunuz kalmayacak. Kişi neyle meşgul olursa, o iş onun için kolaylaşır, bir nevi zorluğu ortadan kalkar.