EnesCanturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam onlar çok göbek yapmaz mı? Ben tüm vücuda yaymak istiyorum kiloyu.
kanka bak yazıyorum iyi dinle aldığın kilo 2-3 türde olur yağ/kas/ ya da vücudun tuttuğu su suyu boşver yağ ve kasa geliyoruz yağın nerde nasıl tutulacağına hiç kimse karar veremez genetikten genetiğe değişir bazıları yağın çoğunluğunu göbek kısmında (dad bod) bazıları ise bacaklarında taşıyabilir sen ne yaparsan yap yağın nerelerde çok nerelerde az olacağına karar veremezsin vücudunun genel anlamda her bölgeden büyümesini istiyorsanda kas devreye girer dengeli bir şekilde spor yaparak istediğin gibi tüm vücudun aynı anda büyür yağ gibi dengesiz olmaz ama istediğin kilo sağlıklı bir şekilde imkansız 2 ay içinde 17 kilo istiyosun spora başladığında newbie gainsin olacağını sayarsak ve yüksek proteinli besleneceğini düşünürsek aylık en fazla enn fazla taş çatlasın 1kg kas koyabilirsin yani 2 ay içinde spor yaparak istediğin kiloya gelirsen aldığın 17kilonun sadece 2kilosu kas olur kalan 15kilosu yağ olur ki sağlıklı değil ondan sonra gelip skinny fat oldum nasıl düzelebilirim diye konu açarsın

skinny fat olunabilecek en kötü durumdur kalorilerimi arttırıp kas mı koyayım diye düşünürsün yoksa kalorileri kısıp önce yağı mı vereyim diye düşünürsün skinny fat asla olmanı önermem

bu yüzden yapman gereken şey günlük aldığın kalorileri saymaya başlayıp normalde yediğin miktar diyelimki 2000 ölçtükten sonra 2500 yemeye başlıycaksın günde 500 kaloriden ayda 15k kalori eder aylık 2kilo koya koya vücuduna ilerlersin spor da yapman gerekir aynı anda yoksa koyduğun çoğunluk yağ olur