Dil bilgisi zordur açıkçası, ingilizce gibi değil üstelik almancaya az çok benzese de daha da zor.
Telaffuzu da can yakıcıdır.. Onun dışında güzel dildir, şakır şakır konuşmak için öğrenmeyecekseniz ilk başlarda sadece internetten devam edin. Özellikle kelimeleri ezbeleyin bunların artikelleri vardı sanırım Almanca da ki gibi onlara da dikkat etmek gerekir ileride lazım olabilir daha iyi konuşmak isterseniz. Her vakit bulduğunuz da kelime öğrenin ve mutlaka ama mutlaka dil bilgisini konu konu bir yere yazıp tekrar edin, sürekli cümleler kurun. İngilizce gibi basit değil maalesef :/