2.el araba fiyatı artma diye bir şey yok. Senin sorunun cevabını net olarak kimse veremez ama mevcut ekonomide TL bazında arabanın fiyatı illa ki artar. Eskiden rağbet gördüğü dönemlerde araçların normal rakamının 5-10 bin TL üstüne , aracına göre daha fazla arttığı zamanlar oluyordu fakat şuanda olan artışın sebebi döviz kuru , TL değer kaybetmesi ve insanların mallarının değerini korumak için sürekli fiyat artışına gitmeleri.

300 binlik aracın 400 bin TL olurken. Aylık 3000 TL olan masrafın 4000 TL oluyor belki daha fazla.