Mantıken nüfus çoğaldıkça ve para değersizleştikçe dolaşımda olan tutar artar.
Örnek: bir sakız 10 kuruşken ayrı 1000 lirayken ayrı. Bu durumda dolaşımda olan tutar aynı kalırsa %50lik kesimde para kalmaz
her yıl dolaşımda olan tutar belli bir miktar merkez bankası kararı ile arttırılmakta bu artış oranı da devletin altın vb rezervleri doğrultusunda karar verilmekte diye hatırlıyorum emin olmamakla birlikte