Açıkçası alım gücünün dramatik şekilde düşmesiyle alakalı genel olarak. Markalar bizim ülkeye getirdikleri ürünlerde ya malzeme kalitesini düşürüyorlar ya da özelliklerden kısıyorlar. Avrupa`da ortalama 1000 etiketle satılan bir televizyon biz de 12000-15000 bandında satılıyor. Haliyle daha fazla satış yapabilmek için bu modelin ya bazı özelliklerini düşürüyorlar ya da malzeme kalitesinden feragat ediyorlar ki fiyatı daha düşük tutarak daha fazla sayıda ürün satabilsinler. Bu sadece elektronik ürünlerde değil, yiyecekten içeceğe pek çok üründe geçerli. Avrupa`da sattıkları çoğu ürünü getirmiyorlar bile bizim ülkemize.