AtillaTahak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tam tersi bana ne demediğimiz için liberal toplumlarda keşke orada yaşaydık diyoruz Pandemiye gelirsek İspanyol grip zamanında kimse kimseye bana ne sana ne demiyordu yine salgın oldu daha öncesine gidersek yine salgınlar oldu salgınların sebebi bana ne dememizden değil fazla insan olması ve fazla hayvanlar ile iç içe olmamızdır. İnsan sosyal bir varlık fakat bu sosyallik sınırsız bir sosyallik değil doğamız gereği 150 kişi den fazlası ile sosyalleşemiyoruz. Ekranda ki sosyalleşmeye hiç girmeyeceğim diğer bir konu yanlış sana göre yanlış, yanlışı kim belirliyor. Toplum adına karar almak ne senin, benim haddime toplum olarak bunu mu seçiyoruz o zaman ister toplum ile hareket edersin istersen etmezsin. Yine seni beni ilgilendirmez. Sonra ne oluyor örnek olarak Silivri soğuktur muhabbeti oluyor çünkü sen sadece bir eleştiride bulunmak istiyorsun ama toplum adına karar alanlar senin bu eleştirini yanlış buluyor ve bu yanlışın yayılmasını engellemek için seni engelliyor. Özgürlük dediğimiz şey öyle kimsenin canın istediği gibi sınırlandırabileceği bir şey değil. ya özgürsündür ya değilsindir.
Herkes orada yaşasaydık demiyor, yanlış genelleme. İspanyol gribi zamanında insanların bana ne sana ne demediklerini nereden biliyorsun? İnsan her türlü etkileşim halinde, ben bugün buradan seni hiç tanımadığım halde bir etkileşim halindeyim, insan sosyal etkileşim için 150 gibi komik sayıyla sınırlı değil. Eğer ahlakın veya yanlışlığı felsefik olarak tartışacaksak, tecavüzcülere göre tecavüz, katillere göre insan öldürmek de yanlış veya ahlak dışı olmayabilir. Yanlışın engellenmesi için birileri engellenmesi toplum içindir. Özgürlüğünü canı istediği için değil başkalarının hakkına tacizde bulunduğu için kısıtlanıyor. Üstelik eğer özgürlük sınırsız hak ise hiç bir şeyin hiç bir şekilde bir kuralı olaması gerek. Bunu sağlayamıyorsan hedonist bakışla hiç bir zaman özgür olamayacaksın.