yagizhankd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Doğru bir bakış açısı değil bu. Satıştan kaynaklı ülkeye yüzlerce milyon dolar döviz girdi. Bu paralardan vergiler alındı. Yine Nevzat Aydın tarafından girişimlere yatırımlar yapıldı. Ayrıca hala her siparişten devlet vergisini alıyor. Devletin halktan topladığı vergiler ile özel sektöre rakip olması hiç ama hiç doğru değil.
Maalesef, bu mantıktan dolayı ülke bu halde. Ülkeye döviz girsin mantığıyla her yer satıldı, uzun yıllar boyunca bu işletmelerden kazanılan paranın yurt dışına kaçacağı hiç düşünülmedi. Alınan sıcak dövizler soğudu ama ebediyen satılan veya asırlık kiralanan yerlerin sözleşmesi hala sıcak kaldı. Özelleştirme mantığının bizi getirdiği hali görüyoruz, ülkenin değerlerini satmak yerine onları yurtdışına açıp ülkeye döviz getirmeyi tercih etmemiz gerektiği aşikar. Biz kolay olanı seçip direk parayı cebe atmayı seçiyoruz, bunun savunulacak hiç bir yanı yok.