Hocam işin özü sizin kendinizi kanıtlamanız tarafında değil. Yani bir olay oldu kaydettiniz ve görüntüde polis de var diyelim bu sizin yaşadığınız olayda suç teşkil etmiyor. Ama yaşadığınız olayda polisi hedef gösterip görüntüyü paylaşırsanız bu suç teşkil ediyor.

Bu düzenlemenin gelme sebebi başından sonundan videolar kırpılarak polis şiddeti adı altında toplumda infial yaratan ve polisi hedef haline getiren iftiraların önune geçmek.

Mesela görüntüde sivil şahıs polise küfür ediyor, karşı geliyor hatta saldırmaya çalışıyor, poliste karşı koyma hakkını kullanıp müdahale ediyor ama kötü niyetli kişiler sadece polisin yaptığı müdahalenin oldugu kısmı paylaşıyor. Böyle olunca doğal olarak sivil vatandaş suçlu bile olsa kimsenin olaydan haberi olmadığı için sanki polis haksızmış gibi toplumda linç kültürü devreye giriyor.

Kolluk kuvvetlerinin vatandaşa karşı sorumlulukları olduğu gibi vatandaşlarında kolluk kuvvetlerine karşı sorumluluğu vardır.