Vakıf kurarsan bağışların %30`unu vakıf giderleri olarak yasal dayanak gösterek kullanabilir veya vakıf mevduatuna ekleyebilirsiniz, 1Tl`den 0.30TL, 100.000 TL`den 30.000TL güzel kar bırakır Abi, abla, kardeş, enişte, yenğe vs 7 kişi bir araya gelip önce dernek sonra vakıf kurarsınız. Sonra herbiriniz vakfın bir kademesinde çalışırsanız veya çalışır gösterirseniz, %30`luk kısmı güzelce kullanabilirsiz

Not: Zamanında x çalışanları derneği kuracak olmuştuk, o vesileyle bu bilgilere sahip oldum. Bugün işletiş aynı mı bilmiyorum belki yönetmelik değişmiştir ama kabaca sistem bu şekilde.