Şimdi piyasaları anlık takip eden biri olarak. Hisse al yorumu var. Hükümetin piyasaya bu kadar müdahale ettiği bir dönemde hisse alınmaz. Altın al diyen var. Altın fiyatının nasıl hesaplandığını bilmeyen kişiler şu zaman şu kadardı şimdi şu kadar seneye şu kadar olacak diyorlar inanma gram altın fiyatı nasıl hesaplanıyor önce ona bak. Dolar al diyenler var yanlış hatırlamıyorsam dolar vadeli hesap açıp dolar faizi alabilirsin bu daha mantıklı. Ama dolar yerine euro tercih edebilirsin euro dolardan çok daha fazla yükselir. Bizde döviz yatırımını sadece dolar olarak düşünenler var.
Şimdi asıl soruna gelelim. 270 bin Tl ye yıllık 50 bin civarı para geliyor. Bu parayı yiyorsun. Yıl sonu elinde yine 270 bin Tl var. Ev alıyorsun 270 bin Tl ye. Kira bedeli minimum dan hesaplanmalı. Yıllık 12 bin Tl getirsi var. Eğer aldığın yerden metro geçmiyecek yakınına hastahane okul vesayre yapılmayacaksa Anca enflasyon oranı kadar artar o da piyasada söylenilen enflasyon %17 yani evin yıllık artışı 47 bin TL. Hemen hemen iki koşulda da aynı parayı elde ediyorsun. Birinde elinde nakit para daha fazla olurken diğerinde ise elinde daha az nakit ama daha çok mal oluyor.