Merhaba;
Kaldıraçta aynı poza ilk girdiğiniz kaldıraç oranı harici açamıyorsunuz. Ben izole yapıyorum, çaprazda da aynı mı emin değilim. Zaten SS'den gördüğüm kadarıyla emirler kısmında, yani gerçekleşmemiş anladığım kadarıyla.
Matematiksel olarak;
5X kaldıraç demek; her %20'lik artışta yatırdığınız miktarın %100'ü kadar bir kazanç elde edeceksiniz demek. 10X kaldıraç demek her %10'luk artışta yatırdığınız paranın %100 artması demek. Düşüş olarak da aynı miktarlar sizi liq eder.
Aklınıza takılan bir konu varsa, bildiğim kadarıyla cevaplayayım. 5X'e kadar kaldıraç iyidir, destekler dirençler arasında bile day-trade yapılarak, 5X'den güzel kazançlar elde edilebilir.