Forumunuzun kök dizininde robots.txt dosyası oluşturup içine şu kodları eklerseniz tüm botları engellersiniz:
User-agent: *
Disallow: /
Alternatif olarak hiç robots.txt ile falan uğraşmadan forumu ziyaretçilere kapatabilirsiniz. Bu şekilde sadece robotlara değil normal ziyaretçilere de kapatılmış olur, işiniz tamamlanınca açarsınız.
/admin.php?options/groups/boardActive/