Vergi alisverisinde baska ulkede paraniz varsa ve turkiyede yasiyorsaniz anlasmali ulkelerdeki bankalar vergi dairesine bildiriyor egerki bu parayi bildirmediyseniz devlet vergisini alir. Ayni sey bizler icinde gecerli mesela ben fransada yasiyorum turkiyede hesabimda para var bu parayi turkiye fransaya her yil bildirecek ve ben gerekirse bu paranin vergisini fransada odeyecegim . Zaten bu anlasmanin maksadi vergi kacirmayi onlemek. Ziraat bankasi bana bilgi gonderdi her yil paranizi fransaya bildirmek zorundayiz diyerek ama baska bir yolu daha var benim parami turkiye fransaya bildirmeyecek cunku egerki turkiyede bir bankaya bir adres bildirirsem turkiyede yerlesik oldugum icin bildirmeyeceklerini soylediler ve ben adresimi onayladim gerekli belgeleri bankaya verdim.
bu bilgiyi vergiden çok o ülkede sosyal yardım almamanız için yapıyorlar.
vergi ikameti olduğun ülkeye ödenir.
fransya bildirmiyor ama Türkiye'de vergisi istenir.
şuanda parayı Türkiye'ye sokmadıkça vergisi isteyecek bir yasa yok.
olsaydı varlık barışı olmazdı

ama olacak hazırlıklar onun hazırlığı ABD nib yaptığı gibi yapacaklar.