Belirttiğiniz senaryoda ve bir hukuk devletinde bilinçli bir vatandaşın devlete dava açması gerekir. Şayet dava sonrası iddia edildiği üzere şike yapıldığı ortaya çıkarsa devlet oluşan zararı karşılamak veya karşılatmak zorundadır.
Hocam diyelim ki ben bu sene iddaa'dan 500bin tl kaybettim sürekli Fenerbahçe'nin maçlarına oynadığım için. Şimdi çıkıp desem devlet süper ligi düzgün denetleyemedi, hakemler Fenerbahçe maçlarını katletti, penaltıları vermedi, MHK'nın içinde şaibeli işler dönüyor vs. o yüzden devlet benim zararımı karşılasın... Mantıklı geliyor mu size? Her insanın kendi aklı var, bilinçli olarak seçim yapıyor. Kriptoda risk varsa o riski bilerek girmiş ve parasını kaybetmiş.