Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
Hocam %99'u maliye kaydı açmıyor. Açsa da fatura kesmiyor.
Dedikleriniz çok doğru. Bireylere yapacağınız ödemeler konusu.
Bu konuyu açmaya çalışayım;
1- aslında ödeme yaptığınız kişilerin, yani kullanıcıların görev ücretleri için 2 yol var
a- kullanıcı fatura keser
b-kullanıcı kesmiyor ise siz gider pusulası keserek bunu vergilendirmeniz gerekir
bu durum önemlidir çünkü nasıl hesabımıza giren her para için fatura kesme zorunluluğumuz var ise, hesabımızdan çıkan her para içinde fatura alma zorunluluğumuz var. işte fatura alamadığımız anlar için gider pusulası tanzim edilmiş.
bunu şöylede açayım, mis süt mesela çıkar köyleri gezer ton'larca süt toplar köylüden. köylü fatura kesmediği için mis süt gider pusulası düzenler, köylü imzalar parasını alır yola devam. bu da bir zorunluluktur.
bu konu içinde mal alımı ise % 5 hizmet alımı söz konusu ise (sizin ki hizmet) % 10 stopaj uygulanır.
bu durumda da işte bu evrağı gider gösterirsiniz.
size bir tanede rakamsal olarak örnek yapayım...
x kullanıcıya 100 tl havale yaptığınız düşünelim görevleri karşılığı...
100 tl net bir bedeldir oran % 10 dur bu yüzden keseceğimiz rakam için brüt bulmamız gerekir aşağıda
111,11 tl brüt
11,11 tl % 10 stopaj (bunu 3 ayda bir muhtasar beyannameniz ile siz maliyeye ödeyeceksiniz)
100,00 tl net ödediğiniz bedel
bu örnekte de 111,11 tl yi giderinize işlemiş olacaksınız...
dezavantajı ödeyeceğiniz 11,11 tl dir.
ancak artısı nedir burada % 10 ödersiniz, ama gelir vergisinde en az % 15 ila % 35 arasında düşersiniz
son yorumunuzuda değerlendirmek isterim, vergiye düşmemeleri mümkün görünmüyor demişsiniz % 100 haklısınız, ama kimse yakalanmaz belki gider siz yakalnırsınız riske değmez. ben açtım maliyemi kafam rahat