Öncelikle , alıntı logonun hiç birine ücret ödenmemeli. Grafikci arkadaş grafiker dediğin kendi üretip özgün çalışır. Esinlenmek başka tabi ki. Sizde logo işinde para var gireyim dediğinizi okudum. Böyle bir şey mantıklımı sizce

Zaten paintle çizebilen herkes 10 ₺ ye çalıntı alıntı logo yapıyor. Logo kademelidir işçiliğine ve tasarıma göre fiyat değişir. Tamamen özgün denilen olay ise fontu dahi çizilmektedir. 15000 ₺ logo da yapılır 100 ₺ yede. Bu tamamen kitleye göre değişir. Logo özgün olmalıdır. 30 ila 50 ₺ bandında yapılan logoların özgün olcağını zaaten düşünmüyorum 100 ₺ 3 farklı seçenek falanda özgün olcağını düşünmüyorum. 100 ₺ yapılan logonun briefi sağlam alınıp bir özgün tasarım çıkartılmalıdır. Öyle bir durumdayız ki. Vektöreli png zanneden tasarımcılarla dolup taşmış ortalık. O yüzden ticaret yapacağınız kişiyi iyi seçmeniz gerekiyor.