hocam eğitim sistemi sadece anlatır bunu bence. Evet eğitim sisteminde suç var fakat şuan bu kızın geleceği ile bir şey yapamama şansı yok mu? Mühendis olmak isteyen insanların tek derdi böyle şeyler oluyor.. 17 yaşında birisinin ben bunlarla uğraşmak yerine eğitim sistemi kötü olduğu için kendini geliştirmeye çalışması gerektiği taraftarıyım. Geleceğini düşündükçe hayattan soğuyorum resmen.
Liseye geçtim 9.sınıfta öyle böyle geçtik 10.sınıfta matematik dersi veya başka dersleri doğru düzgün işlemedik 11.sınfa geçtim yine 1.dönem işleyemedik 2. dönem corona ülkeye giriş yaptı 12.Sınıfta eğitim adı altında birşey işlenmedi fakat Açıklamaya göre işlemediğimiz derslerdende biz sorumluyuz tüm müfredattan aylarca çalıştık ettik corona ya yakalandık 1 ay karantinada kaldım bildiklerimide 1 ay içerisinde unuttum Oda yetmedi üniversite sınavı sıkıntısı bitmemişken işlemediğim derslerden sınav olmamız dayatıldı Vaka sayıları patlamış tekrar yayılma riski yüksek iken şimdi burada kim suçlu tüm bu yaşananlara rağmen Tüm müfradattan sorumlu tutan eğitim sistemimi yoksa benmi 9.sınıfa geçince birşey fark ettim boşa kürek çekiyoruz Yazılım mühendisliği bölümü düşünün siz yazılıma hakimsiniz 4-5 dil biliyor 4-5 dilede giriş düzeyinde hakimsiniz fakat sizi Orhan kemal Nazım hikmet gibi yazarların yazdığı kitapları bilmediğiniz için almıyorlar 3-4 yıldır yazılım işindeyim iyi kötü herşeye hakim oldum Sunucu yönetimi web güvenliği siber güvenlik gibi alanların hepsinde bilgi sahibiyim fakat gelin görünki ben daha okulda öğretilen Edebiyat Fizik Coğrafya kimya vb derslerin hiçbirini bi kere bile kullanmadım Matematik dersi diye dayatıyorlar Matematik dersinde kullandığım tek şeyde büyük küçüktür eşittir toplama çıkarma Fransada kurulan Ecole 42 adında bir yazılım okulu var tek şartları 18 yaş üstünde olmamız Türkiye de de 2 tane açıldı yani demem o ki 2 okul düşünün size binlerce yazar formül bilmenizi istiyor diğeri 18 yaş üstünde olmanız yeterli diyor ve o okulda mezun ve iş bulma oranı %100 diğer binlerce formül bilmenizi isteyen okulda ise %100 değil sizin tercihiniz hangi yönde olurdu