Selam arkadaslar. Puan tablosu yapiyorum ve tabloda takimin siralamasina göre otomatik puan toplamasini istiyorum.
Örnek: 1 takim 20 puan toplamis ve 3. olmus. Siralamasi 3 oldugunda siralama puani 15 (20+15) toplamasi lazim. Toplam 25 siralama var ve her siralama farkli puanu var. Benim istedigim siralama numarasi yazilinca otomatik siralamaya gore puani toplasin.
Bu konuda yardimci olabilecek var mi?
işlemin yapıldığı yer ile gösterimin yapıldığı yer ayrı olması lazım.
Aynı tablo içinde hem toplama hem sıralama hem gösterim yapmak norma formüller ile mümkün değil (belki makrolarla mümkündür anlayanlar detaylandırsın)
Kısacası:
1-Takımın topladığı puanların yer aldığı tablo ayrı olacak.
2-Bunu sıralayan tablo ayrı olacak.
3-Sıraya göre puan eklemek kolay ama nihai puanlar için yeni bir sıralama daha isteniyorsa
4-Nihai sıralama yeni bir tabloda gösterilecek