Yani ben bu uygulamayı doğru bulmuyorum açıkçası. Bu hastalığı ben taşıyorsam turist de taşıyor. Geldiği ülkenin aldığı kararlara uymak zorunda. Pandemi diyoruz ama kelime anlamını bilmiyoruz. Bu hastalık sadece X bir ülkede yok tüm dünyada var. Yayılımı azaltmak için gerekirse turist almayacaksın veya gelende otelden dışarı çıkmayacak. Ya da ne bileyim tur ile, başlarında bir sorumluyla belli başlı insanların olmadığı yerlere gidebilecekler. Gibi gibi. Bir Türk vatandaşı olarak bu uygulamanın bizi üçüncü plana attığını düşünüyorum.
1.)Turistler
2.)Suriyeliler
3.)Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları
Gelen turist zaten PCR testi yaptırıyor ve o şekilde geliyor, tabi gelip burda virüsü kapabilir ve bulaştırabilir. Fakat gelen turist zaten 5-10 günlük geliyor, o kadar masraf yapıyor, kimse otelde dur diyemez ya komple kapatmak lazım yada bu şekilde mantıklı. Ülkeye döviz lazım, ekonominin ayakta durması lazım. Turist yada TC vatandaşı fark etmiyor bulaştıran her türlü bulaştırır. Geriye dönük 1 senede onlarca şehir birkaç ülke gezdim, 8 kez test verdim ve hepsi negatif. Turist olarak geliyorsam gezmek ve kısa sürede işlemlerimi halledip gitmek benim hakkım. Eğer otelde duracaksam o zaman komple kapatılması lazım. Sistemde çok fazla açıklar var. Bugün sokaklarda binlerce araç, binlerce insan gördüm ve çoğusu kurallara uymuyor ve hiçbiri turist değildi.