Merhabalar hocam, macbook pro kullanıcıyım. Eğer özel bir nedeniniz yok ise, bulunduğunuz ortamda zengin gözükmek gibi

KEsinlikle macbook önermem. Ne air'i nede pro'su.
İlk defa macbook kullanacak birisiyseniz ve yazılım amaçlı kullanacaksanız işletim sisteminin farklı olması ve kısa yol tuşlarının farklılık göstermesinden dolayı çok zorlanacağınızı söyleyebilirim.
Ayrıca windows işletim sisteminin özgürlüğü macos'ta bulunmuyor.
Kronik sorunu çok fazla. Batarya çabuk ölmesi, jarş girişlerinin çabuk bozulması vb.
Eksilerini sayacak olursam buraya sığdıramam. Resmen silah zoruyla kullanıyorum

Bu kadar yerdikten sonra birazda öveyim.
Hafif, hızlı, şık, zengin gösterir
6500 TL'ye ise sıfır macbook bulabileceğinizi düşünmüyorum. 2. El bulursunuz onunda kronik sorunu sizi hayattan bezdirir
Eğer alabilme imkanınız. var ise huawei'nin diz üssü'nü öneririm. Evet yanlış duymadın. Diz üstü değil, Diz üssü
Hemen hemen bütün özellikleri macbook ile aynı hatta artısı daha fazla,
Daha hızlı, daha şık, daha uzun ömürlü batarya, windows işletim sistemi, oyunda oynarsın, yazılım ilede uğraşırsın.