Hocam hanefi mezhebi iseniz gece kalkmanız bile bir niyet. Yani illa dilinizle niyet etmeniz gerekmiyor, kalkmanız bile bir niyet diye biliyorum. Ancak şafii mezhebinde yanlış bilmiyorsam niyet etmek gerekiyor. Yani hanefi iseniz kalkmanız bile bir niyet. Yani hanefi iseniz kalktıysanız, niyet etmiş sayılırsınız. Bildiğim kadarıyla genel olarak da dil ile niyet getirme zorunluluğu yok. Yani demem o ki oruç tutuyorsanız, elinizde olmayan sebeplerden dolayı (ağız dolusu kusma, rüyalanma vs gibi) bozulmadığı takdirde bozarsanız 61 gün tutmak zorundasınız. Cevabın ilk bölümünü niyet kısmı için ikinci bölümü de cevap kısmı için ayırdım hocam. Allah kabul etsin. Bilgilerimde yanlışlık olabilir daha iyi bilen düzeltebilir.