Dinimizdr ameller ve niyet oldukça önemli yer tutmaktadır.
Rabbimizin biz aciz kullarının oruç tutmasına ihtiyacı yoktur.
Dinimiz kolaylıklar sağlayan hayatı zorlaştırmayan bir öğretiye sahiptir.
Mevcut bazı durumların engellenmesi suistimale açık olmasından kaynaklıdır.
Bugün pandemi dünyayı sarmış rabbimim bizlere verdiği bedenlere ölüm acı eziyet getirmektedir.
İşte bu noktada dinimizin kolaylığı ve hoşgörüsü ortaya çıkar. Mücbir sebebin olduğu noktada her insan devrine göre yargılanır kararından yola çıkılarak herhangi bir beslenme amacı gütmeyen ve herhangi bir destek besini sağlamayan bu aşılar toplumun ve Rabbimizin bize bahşettiği vücudu. Korunması adına niyeti Salih ve temiz olanlarca aşı yaptırıldığında orucun bozulmayacağını düşünüyorum.
Öyle net bir şekilde her giren şey bozar vs ile insanları dinden soğutmak, niyeti önemsiz kılmak, katı kuralların inancı gibi lanse ettirmek dinimize uygun bir yapı değildir. Sen aşıyı olsan da olmasanda tuttuğun oruca gerçekten Rabbimizin ihtiyacı yoktur. O orucu tutma niyetin önemlidir. Tutarken orucu gerçekten sahur ile iftar arasında iğneyi olman gerekiyorsa biteyselliğin yanında toplumu oldukça önemseyen dinimizde toplum sağlığı için yapılan bu hamle niyete ve ibadete gölge düşürmez. Dinimizi insanlara anlatıyorsanız biraz empati ve düşünce yolu ile anlatmayı deneyin. İyi o zaman dışarıdan rüzgarda tozda geliyor onlarda bozsun oracı