Kat mülkiyeti olması şart dmi hocam, sıkıntı çıkmaması adına.
Sorundan neyi kastettiğinize göre değişir.
Kat irtifakı tapusu
Kat irtifakı, inşaat tamamlanmadan evvel alınabilen bir tapu türü. Projeye göre alınıyor. Bankalar 2007'den bu yana kredilendirme için kat irtifakı tapusunu kabul edebiliyorlar. Yine de bazıları lokasyon ve diğer çevresel faktörlere göre geri durabiliyorlar. Sizin arsa üzerinde, projeye göre hak sahibi olduğunuz bölümleri gösterir. Yeni binalarda henüz normal tapu çıkmamış ise bina ruhsatlaması tamamlanmamıştır ancak bunları tamamamlamak müteahhitin görevi. Müteahhit bu işi yapmazsa daire sahiplerinin birleşerek yapması gerekir. Bir ihtimal daha var, tek bir daire sahibi de kat irtifaklı tapuyu kat mülkiyetine çevirebilir ama tüm binanın tapuları değişiyormuş gibi hepsinin masrafını ödemesi gerekir. Sonrasında diğer daireler kat mülkiyeti tapusu aldıkça onlardan kesilen harç ilk işlemi yapana iade edilir. Tabii diğer dairelerin bunu yapacakları garantisi yok. Onun için müteahhit kat mülkiyeti ruhsatını muhakkak almalı, müşteriye kalmamalı bu işler.
Kat mülkiyeti tapusu
İnşaat bitip ruhsatlar tamamlandıktan sonra alınan nihai tapu. Aslında tapu deyince tam tekmil, problemsiz olan bu. Ama kat irtifakında da problem var illa diyemeyiz.